zondag 15 maart 2009

LOGOS HOPE

In de afgelopen drie dagen heb ik 3 keer mogen spreken op het schip van OM, de Logos Hope.
Hij ligt nu te dobberen in de haven van Scheveningen.
Het was een interessante ervaring, want de bemanning van het schip is op dit moment van alles aan het uitvinden. Ik had voornamelijk te maken met het programma-team. Wat nu dus voor het eerst programma's in elkaar zet.
het programma team van vrijdagavond werkte niet zo heel erg goed. De avond was wat saai, weinig FUN-elementen erin.
Zaterdagavond zat wel leuk in elkaar, maar duurde wat te lang.
Ik heb zelf erg genoten van zaterdagavond, tijdens het spreken.
het is me zowaar gelukt wat structuur in aan te brengen, het was lachen en er zat goede diepgang in.

Het thema was "out of the box" met Jezus, daar heb ik maar "out of the boat met Jezus" van gemaakt.
We lazen het verhaal van Petrus die uit de boot stapt en Jezus tegemoet loopt.


Na dit verhaal vroeg ik uit het niets: "wie wil er als vrijwilliger naar voren komen". Er kwam een tijdje lang niemand,... mensen wezen anderen aan,... langer gewacht,.. en toen kwam er 1 gozer naar voren. Toen hij vooraan was feliciteerde ik hem van harte! Je hebt 15 euro aan boeken gewonnen!

Deze gozer had een risco genomen, dat de rest van de zaal niet zag zitten, was naar voren gekomen en werd beloond.

De rest van de zaal baalde een beetje,... Als ik dat had gewete!

Ik denk dat de overige 11 discipelen dezelfde reactie hadden toen ze zagen dat Petrus WEL over het water kon lopen.

Petrus geloofde in Jezus,.. en wandelde over het water. DAt moet een boost geweest zijn voor het vertrouwen van Petrus in Jezus, en dat moet ook een boost geweest zijn voor het vertrouwen in Jezus voor de andere discpelen.

Als ze terug in de boot zijn zeggen ze dan ook: " U bent ECHT de Zoon van GOD"

Effect van handelen en wandelen vanuit geloof!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Ewout,
Gaaf. Ook dat plaatje is tof: dat Petrus nog aan het lopen is (vaak wordt hij afgebeeld dat hij al aan het zinken is). T is maar hoe je het bekijkt dus! ;-)

Anoniem zei

Hoi Ewout,
Die vrijdag waren wij er ook met de jeugdgroep. Ik ben het er mee eens dat het een beetje mat was, maar wel erg goed!
Ik weet niet zeker of FUN elementen nodig zijn.