vrijdag 16 januari 2009

Nieuwe spreek gedachten

Komend weekend heb ik twee spreekbeurten. Op beide plekken ben ik tweede keus. Morgenavond in Bodegraven in de plaats van Martin Brand. Misschien mag ik ook wel een liedje zingen net als Martin altijd doet. Lijkt me dus tof om te doen. Vroeger droomde ik er altijd van om muziek te maken op een groot podium en veel mensen. Met electrische gitaar.
Zondagavond spreken in Zoetermeer, vorige spreker (onbekend) heeft vorige week afgezegd en dus zochten ze met spoed een nieuwe.

Het thema van de beurt op zondag is V.I.P. Dan ga ik brainstormen en de bijbellezen. Soms komt eerst het idee en dan kijk ik wat de bijbel er over zegt en soms gaat het andersom, dan komt de bijbel eerst.

In eerste instantie wilde ik niet zo veel met het "wij-zijn-VIP" idee. Ik denk dat wij eerder te veel denken dat het om ons draait dan te weinig. Het universum draait niet om Ewout maar om God. Ik heb op dit moment twee boeken in de leesstapel liggen die daar over gaan. Max Lucado en Larry Crabb, schrijven beide over God als centrum van ons bestaan i.p.v. onszelf.

Toch denk ik dat het een gezond verlangen is om belangrijk gevonden te worden. Het hangt er alleen van af waar ik dat verlangen mee vul. God zegt het zelf tegen Jezus aan het begin van zijn preek-tijd op aarde: "jij bent mijn geliefde zoon". Ik wil dat ook horen! Als God mij bevestigd dan geeft dat werkelijk vervulling, dat bevredigd werkelijk het verlangen om geliefd te worden.

Ik zag vandaag een mooi filmje over zegenen van Henri Nouwen, dat het goed uitlegt dat we het nodig hebben om te horen dat God van ons houdt. Geinig hoe die vrouw reageer als Henri Nouwen haar voor de eerste keer zegend

1 opmerking:

Li zei

wauw!!!
DIT IS HET!!!

preach it!!!

Li