maandag 12 januari 2009

Exploring the meaning of life


Gister gesproken in een jeugdkerk in maassluis. Het thema staat hierboven. Vorige week al kort aan gerefereerd.
Uiteindelijk een korte wandeling door de bijbel gemaakt. Op de eerste en de laatste pagina van de bijbel staat duidelijk beschreven hoe het leven bedoeld is. Pardijs en de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. In beide gedeeltes speelt de boom van het leven ook een belangrijke rol.
Dat is het visioen voor ons en geeft aan hoe God het voor zich ziet.
Alle andere bladzijdes in de bijbel (en dat is een heel dik stuk) gaan over de worstelingen met het leven. En het midden daarvan komt Gods Zoon zelf op het toneel, om het leven weer betekenis te geven. Om de weg te openen naar de Gever van het Leven, degene die het leven IS.
Met God als gids door het leven wandelen, dag van dag meer van HET LEVEN ontdekken.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet heel zeker was van het feit of de boodschap wel lekker over kwam. Enthousiast doen is meestal mijn probleem niet, maar ik blijf toch vaak met de vraag zitten of er nou mensen in het publiek waren die dichter bij God zijn gekomen door het verhaal wat ik verteld heb.

Geen opmerkingen: