dinsdag 6 januari 2009

Helder!

Wij wonen op 7 hoog en dat geeft soms mooie vergezichten. Hoe helderder het is hoe verder je kan kijken.
Vandaag was het echt kristalhelder! Den Haag zie je superscherp liggen. Ik kreeg bijna het gevoel dat ik zonder bril kon.
Komt allemaal door de vrieskou, dat maakt de lucht helderder.
Ik geniet van die vrieskou, zeker nu het even niet zo hard waait. Heerlijk om over straat te lopen en het gevoel te hebben dat ik "knisper-frisse" lucht inadem. Voelt gezond en geeft me verfrissend gevoel.
Toen ik aan het eind van de middag vanuit het werk naar huis liep genoot ik van het buiten zijn, daarna nog dat mooie heldere vergezicht vanaf de gallerij,..
Dat superscherpe vergezicht als de atmosfeer zo helder is, blijft maar bij me,.... Het roept een verlangen in me op om scherp te zien.
Kan er wel wat van gebruiken, want zondag mag ik spreken over het thema "the meaning of life".
Ik kom er nog voor geen meter uit. Misschien omdat de bijbel zo veel zegt over leven,.. misschien omdat het eigenlijk wel een heel grote vraag is,.. met misschien wel een heel simpel antwoord. Jezus zegt "het leven" zelf te zijn en daarmee dus ook de meaning of life,... Maar hoe breng ik dit over en wat betekend het nou eigenlijk voor mijzelf dan in mijn leven,...?
Helderheid dus,...

1 opmerking:

Li zei

bijna eng gewoon, 2 blogs zo snel achter elkaar

lekker he dat bezig zijn met een preek, waarbij de puzzelstukjes in elkaar gaan vallen
wordt vast goed

li