woensdag 4 februari 2009

vandaag is zo heerlijk begonnen

Met een goede vriend in alle rust en pratend over het leven, een beetje sporten, terwijl de natuur om ons heen rust en schoonheid uitademde. 

God,.. bedankt


Ik zal proberen het plaatje voor je te  schetsen: 

DE dag begon al met het feit dat ik uitgerust  op stond. Dat voelt sowieso al lekker. 

Om 09:00 hadden mijn goede maat Teus  en ik afgesproken op de golfbaan van Midden-Delfland. 

Teus en ik zien elkaar niet elke week en door het trouw-gebeuren was er de afgelopen maanden niet zo veel bijpraat tijd geweest. Het is van vrouwen bekend dat die gerust een ochtend kunnen kletsen. Teus en ik doen liever iets en praten dan tussen door wat. Teus en ik doen dat onder het snoeken op de Giesen,... golfsurfen in Zoetermeer of door zo nu en dan een paar rondjes te golfen. 

Vandaag was extra speciaal. 

Door de sneeuwval van afgelopen nacht was de hele golfbaan in wit gehuld. Teken het plaatje in gedachten verder door te bedenken dat deze golfbaan in een mooi gebied ligt met veel water, rietlanden en kleine stukjes bos. Terwijl we slag voor slag, al kletsend over onze levens, de 18-holes doorlopen komen we allerlei weidenvogels tegen, fazanten en hazen.  
Het was nog vroeg in de ochtend, en na een koude nacht is de lucht dan zo lekker om in te ademen. De zon brak door, het was windstil en er was verder bijna geen mens op de golfbaan te bekennen. Dit laatste betekend dat je je helemaal niet hoeft te haasten en volledig op je gemak de baan kan aflopen. Zo goed als alles gaf rust of straalde rust uit. 

Wellicht heb je het plaatje compleet kunnen krijgen in je gedachten, misschien kan je je er niks bij voorstellen, maar voor mij was deze ochtend perfect. 

Shalom


2 opmerkingen:

Eef zei

Klinkt heerlijk. Lijkt me alleen wel lastig om in een wit bedenkt grasveld een wit golfballetje te ontdekken. Maar dat ging goed?

Anoniem zei

Dan gebruik je een oranje golfbal