vrijdag 29 mei 2009

Met ze golfen




"Je slaat de bal het verst als je juist niet probeerd kracht te gebruiken, maar alleen techniek gebruikt."

Veel van onze jongeren proberen zich door het leven te SLAAN. Maar ze maken er meer mee kapot dan dat ze er wat mee bereiken. Mits ze leren op de juiste manier stappen te nemen en dan geloof ik dat ze kunnen SLAGEN

Met Golf maak je gauw de fout dat je alleen maar hard wilt slaan, met als gevolg dat je de bal slecht raakt, helemaal niet ver komt, en spieren kan verrekken. Als je daarentegen rustig slaat, goed nadenkt, eerst een oefenslag doet en vervolgens met vertrouwen de club het werk laat doen, kom je tot je verbazing veeeeeel verder dan wanneer je onbeheerst al je kracht er in legt.




Vanavond heb ik met een van de jongeren gegolft. Er lopen niet veel Antilliaanse jongeren rond op de golfbaan, zeker niet in deze hip-hop kledingstijl. Was grappig om te zien.


We zijn begonnen met wat ballen weg te slaan op drivingrange en daarna hebben we wat beheerster balletjes geput. Gianno (niet zijn echte naam) genoot enorm van de avond. Harstikke blij als hij een bal goed en ver sloeg. Daarnaast zag je hem nadenken en steeds beheerster gaan spelen.




Met het putten kwam hij erachter dat het handiger was om rustig en gericht te slaan, in plaats van hard en wild.


Lessen die je 1 op 1 naar het leven kan terug vertalen.




Aan het eind van de avond kwam mijn voormalige golfleraar langs lopen. Ik vertelde hem hoe deze jongen van het golfen genoot. We kwamen op het idee dat golf heel goed zou kunnen zijn voor een boel jongeren die worstelen met zelfbeheersing en planning in het leven. In deze sport zitten alle lessen. Verder is het sociaal en kan je al snel succesen behalen.


Mijn golfleraar zij: "ik ben eigenlijk wel ideologisch ingestelt en wil wel wat doen voor deze jongens, daarnaast zijn we hier altijd wel op zoek naar jongeren die willen werken op de baan in het onderhoud. Goede jongens zouden we zo in dienst kunnen nemen."




Dat idee gaan we eens uitwerken. Volgens mij zit er genoeg mogelijkheden aan financien in de golfwereld.




Ik zie het al voor me: Jongerenwerk op de golfbaan


Twee totaal verschillende werelden, heerlijk dat soort kruisbestuivingen.




2 opmerkingen:

Anoniem zei

gouden actie E
en een top idee

Li

Anoniem zei

Check deze dan: http://www.youtube.com/watch?v=FGbIPxlcQ3Y